• Sataplast –
  • Hel-Pack –
  • Muovijaloste –
  • Joutsen Paino
  • FB
  • Green
    • Green – biotuotteet
      • Ecoplast-tuotteet
      • Biobarrier kartonkirasiat
      • Kompostoituvat paperit
      • Bio jätesäkit ja Bio roskapussit
      • Kompostoituvat flow pack-kalvot
      • PET-rasiat
  • Tuotteet
    • Tuotteet
      • Pussit
      • Säkit, huput ja arkit
      • Rasiat ja purkit
      • Kalvot
      • Horeca ja take away
      • Paperikääreet
      • Green – biotuotteet
    • Leipomotuotteet
      • Leipäpussit
      • Patonkipussit
      • Laatikkopussit
      • Yleispussit
      • Leivosrasiat
      • Pinnahuput
    • Vihertuotteet
      • Muotosaumapussit
      • Salaattipussit
      • Vihannespussit
      • Ratakalvot
      • Rasiat
      • Säkit, huput ja arkit
    • Horeca ja Take Away
      • Rasiat
      • Kelmut ja foliot
      • Grillitaskut
      • Dyno-rasiat ja GN-astiat
      • Pakkaus- ja suojapussit
      • Haudutuspussit
      • Lautaset ja aterimet
    • Joutsen Paino
      • Graafiset tuotteet
      • Painopalvelut
      • Pakkaustuotanto
      • Pakkaus- ja tuotekehitys
    • Elintarvike-teollisuus
      • Kalvot
      • Rasiat
      • Pussit
      • Säkit
      • Kääreet
    • Non food
      • Kalvot
      • Pussit
      • Rasiat ja kotelot
      • Säkit
  • Packing the Future
  • Group
    • Aspelin Group
      • Historia
      • Sataplast Oy
      • Hel-Pack Oy
      • Muovijaloste Oy
      • Joutsen Paino Oy
    • Tietoa
      • Laskutus
      • Myyntiehdot
      • Maksuehdot
      • Toimitusehdot
      • Vastuullisuus
  • Yhteystiedot

Ruoka- ja juomatrendit 2021

26 helmikuun, 2021

Korona-pandemialla on ollut isot vaikutukset ihmisten käyttäytymiseen ja elämme ajanjaksoa jota ei ole ennen nähty. Nämä viisi ruoka- ja juomatrendiä nousevat tänä vuonna:

1. Tiedostava kuluttaminen

Tiedostava kuluttaminen kasvaa entisestään ja jakautuu nyt kahteen teemaan: harkittuun kuluttamiseen ja hyvän omantunnon valintoihin. Harkittuun kuluttamiseen liittyvät taloudellisesti järkevät valinnat, hävikin torjuminen sekä jätteiden lajittelu. Tapa tehdä ruokaostokset hyvän omantunnon mukaan tarkoittaa sitä, että kuluttaja ostaa pääasiassa tuotteita joita hänen tekee mieli, mutta pyrkii pääasiassa suosimaan eettisiä ja ekologisia tuotteita.

2. Kokonaisvaltainen hyvinvointi ”Feed the mind”

Hyvinvointitrendi jatkuu mutta se on muuttunut entistä kokonaisvaltaisemmaksi. Syömisen ja liikkumisen lisäksi ajatellaan myös palautumista, riittävää unta ja mielen hyvinvointia.

3. Supervaivattomuus

Verkkokauppatilaaminen räjähti kasvuun Korona-pandemian myötä ja supervaivattomuutta arvostetaan entistä enemmän. Helpot ja nopeat sekä käyttövalmiit tai puolivalmiit tuotteet, kastikkeet ja terveelliset valmisruuat ovat kuluttajien suosiossa.

4. Panostaminen ruuanlaittoon

Ravintolasyömisen vähennyttyä ihmiset ovat panostaneet ruuanlaittoon kotona. Erikoisemmat raaka-aineet ja ravintolatason annokset on haluttu tuoda myös kotiin. Ihmisillä on ollut enemmän aikaa ja halua panostaa ruuanlaittoon.

5. Elämyksien tavoittelu ja estetiikan arvostus

Uudet elämykset ja kokemukset houkuttavat ihmisiä. Ne koetaan sosiaalisina ja tapaamisten ollessa minimissä sosiaalisen median rooli on vahvistunut ja esimerkiksi kauniit ruokakuvat halutaan jakaa sitä kautta. Ruuan ulkonäköön ja esillepanoon panostetaan.

(Lähteet: Helsingin Sanomien juttu aiheesta täällä, kansainvälisistä ruoka- ja juomatrendeistä tietoa täällä)

Share

Related posts

30 kesäkuun, 2025

Kesän aukiolot 2025


Read more
16 joulukuun, 2024

Iloista Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025!


Read more
26 kesäkuun, 2024

Hyvää Kesää!


Read more

Ota yhteyttä:

aspelingroup@aspelin.fi
02 522 3220

Hel-Pack, Pirkkala
03 3636 888

Sataplast, Kokemäki
02 5223 220

Muovijaloste, Hollola
03 882 020

Joutsen Paino, Lappeenranta
010 423 6030

  • Green – biotuotteet
  • Pussit
  • Säkit, huput ja arkit
  • Rasiat ja purkit
  • Kalvot
  • Horeca ja take away
  • Paperikääreet
FI
  • No translations available for this page